A fodrásznő éppen az utolsó bevasalt tincseket igazította el TündérTanárnéni hajában amikor közelebb hajolt hozzá és finoman nekiszegezte a kérdést: Akkor tulajdonképpen te mivel is foglalkozol? -Tanárnéni vagyok, fejlesztő pedagógus - feleltem... Ééértem!- mondta a fodrász hölgy rövid csend után, és hozzátette: Akkor te hiperaktívakkal és ilyen zizzentekkel is dolgozol?...már bocs, hogy így kérdezem... - Őket sem szoktam elzavarni, - feleltem mosolyogva- de igazából én a normál intelligenciaszinttel bíró, mentálisan ép gyerekekhez lettem kitalálva. Részképesség zavarok korrigálása, a tanulási zavarok megelőzése és az iskolára való előkészítés a fő profilom...
Fejlesztős tanárnéniből -fejlesztő pedagógusból- sem egyféle van...
Jómagam minimum kétféléről tudok:
Az egyik fajtánk az, aki gyógypedagógus is egyben, ők nyúlhatnak a súlyosabb esetekhez, mint pl értelmi fogyatékosság, Down szindróma, valódi hiperaktivitás stb ..(Róluk keveset tudok, mert TündérTanárnéni a másik fajtához tartozik.)
A másik fajtánk- akikhez jobban húz a szívem,hiszen én is közéjük tartozom- azok a fejlesztők, akik a 4 éves pedagógia képzés során szakosodtak fejlesztő pedagógiára. Jellemző ránk, hogy bőségesen tanultunk pszichológiát, a pedagógiai ismeretekkel megegyező óraszámban, azon belül is főleg gyermeklélektant és fejlődéslélektant...( ..na most már tudjátok, hogy TündérTanárnéni miért lelkizik annyit itt a blogjában, és miért rakja a gyerekek lelkének ápolását gyakorta a mindenféle pedagógiai módszerek és mesterfogások elé ..)
További jellemzőink:
- elsősorban normál intelligenciájú, mentálisan ép gyerekekhez vagyunk kitalálva
- fő profilunk a megelőzés és az iskolára való előkészítés. ( Azokra a gyerekekre, akik ilyen pedagógushoz járnak fejlesztő foglalkozásokra nemigen mondhatja senki, hogy "zizzentek" , mert "azok" egészen máshová járnak....)
- A részképességzavarok terén segítjük behozni a lemaradást játéktevékenységbe ágyazott feladatok által. /Magyarul: a gyerek annyit érzékel az egészből, hogy egész idő alatt csak játszunk ...Az már más kérdés, hogy éppen olyan játékot, ami az ő leggyengébb képességét erősíti, fejleszti 🙂 /
- Nincs előretanítás, csak és kizárólag olyan feladatot adunk amit a gyerek könnyen, és játékosan el tud végezni. ( Az már csak hab a tortán, hogy egy idő után a gyerek spontán kezd el érdeklődni a betűk iránt, és sokszor már majdnem megtanul olvasni mire elkezdi az első osztályt)
Ami a legfontosabb, és ami nekünk fejlesztő tanároknak szentírás:
Kutyakötelességünk megteremteni azokat a külső (tárgyi) és belső (pszichés) feltételeket, amelyben a gyermek képességei a spontán érés mellett optimálisan kibontakozhatnak...
Ebben a folyamatban szeretnék a segítségedre lenni,
"Onlány" formában a Képességfejlesztő tanfolyamon keresztül:
(Kattints a képre! )
Valamint személyesen a miskolci FejlesztőKuckóban:
(Kattints a képre! )
* * * * *
Szeretnél további ötleteket és tanácsokat kapni gyermeked otthoni fejlesztéséhez, iskolára való felkészítéséhez ? Iratkozz be te is a TündérTanodába, és rendszeresen küldöm neked!