A diákok minden bizonnyal értékelnék, hogy úgy lenne a tanévzárón , mint abban a bizonyos gyermekversben az óvodában, miszerint " ki nem szólt csak bégetett / az kapott dícséretet. Ki oda sem ballagott/ még jutalmat is kapott". De sajnos az évvégi bizonyítvány kiosztásánál magasabb a mérce, és nem mindig olyan jegyek néznek vissza ránk belőle amilyeneket látni szeretnénk.
Ha lehet,ne büntessük a gyereket, ne páholjuk el, ne tagadjuk ki a családból és ne tartsuk csak "kenyéren és vizen" ha esetleg rosszabb lett a bizonyítvány, mint amit vártunk tőle. /Ja, és jó ha tudjuk : a makarenkói elveken alapuló, nevelő célzattal osztogatott nagypofonoktól sem fog javulni a tanulmányi átlag. / De legfőképpen ne legyünk "álszentek" ! Láthattuk egész évben, hogy milyenek a jegyei, ne az utolsó hetektől és a bizonyítvány osztástól várjuk a csodát.
Még a legvásottabb kölyökben, a legnagyobb lókötőben is él a vágy, hogy teljesítsen, hogy megfeleljen Neked, mint szülőnek, mert nem akarja elveszíteni a szeretetedet. Nem egy gyereket szinte "sokkol" az évvégi bizonyítvány látványa, és szegényke ilyenkor döbben rá, hogy mégiscsak tanulni kellett volna. Szégyenkezik, frusztrálva érzi magát, esetleg haza sem mer menni. Bizonyítványosztás táján gyakran hallani elcsellengett gyerekekről, sőt, ennél rosszabb dolgokról is. ..
A tananyagok szorosan egymásra épülnek, és ha a gyerek évközben már elveszítette a fonalat nehéz neki visszarázódnia a tanulásba még akkor is ha nagyon akarja. Segítsd őt azzal, hogy mindig nagyon ügyeltek a "start"-ra, mint például a tanévkezdés, felső tagozat megkezdése, iskolakezdés. Biztasd, motiváld amikor látod rajta, hogy kezdi elveszíteni az érdeklődését a tanulás iránt. A sikerélmények, a jó jegyek hozzák meg leginkább a gyerek kedvét a tanulásra...
Ha esetleg nagyon gyengék az eredmények, netán (majdnem) "bukfenc" volt....
- Ne törjetek össze, ne vádold se magadat, se a gyereket. Nem biztos, hogy az észbeli képességek hiánya okozta a bajt, ( lehet, hogy érzelmi krízisben van a gyerek, vagy már évközben elvesztette a fonalat a tananyagban , esetleg kamaszodik, szerelmes , stb )
- Menjetek vissza addig a pontig ami még könnyen megy a gyereknek az adott tantárgyban, és onnan kezdjétek átismételni a tanultakat. Ezt úgy tudod a legkönnyebben kivitelezni, ha előveszed a füzeteit, és újra megoldjátok azokat a feladatokat amiket már megcsinált a tanév során. Fontos, hogy tényleg az elején kezd, a legelső füzetet vegyétek elő, a legelső feladatokkal kezdjétek a gyakorlást. Mivel a feladatok ismerősek lesznek a gyereknek , egy kicsit az önbizalmát is helyrehozza, megérzi hogy mégiscsak megy ez neki, és lendületet ad a továbbiakhoz.
- Ha úgy érzed kevés vagy mindehhez , kérj segítséged szakembertől. (..magántanár, terapeuta, stb)
- Engedd játszani, sokat mozogni a gyereket! A mozgás segíti a tanuláshoz szükséges képességek fejlődését, és az idegrendszer megerősödését. Hinta, mászókázás, biciklizés, görkorcsolya , úszás, mind-mind felér egy fejlesztő foglalkozással.
- Hozd el hozzám képességfejlesztő foglalkozásra, Access Bars kezelésre, vagy tanuld meg te magad az Access Bars módszerét, és kezeld őt naponta otthon!
Ha úgy érzed, hogy már csak a csoda segít...
...és emellett még a Feng Shuiban is hiszel, akkor megpróbálhatsz egy bagoly figurát tenni lakásod, gyermeked szobája, vagy íróasztala északkeleti részébe, az "önművelődés és tudás " területére. A bagoly a bölcsesség jelképe, lát és repül a sötétben, így szimbolikusan áthatol a tudatlanság homályán... Biztos ami biztos, lányom íróasztala felett már évek óta" figyel" egy:) A bizonyítványa pedig ilyen ... ( 2016-os helyesbítés: immár 12. éve ilyen és most érettségizik )
Te is valami hasonló bizonyítványt szeretnél majd a gyermekednek?Gyere, készülj a sulira velünk, segítek Neked! : KATTINTS IDE ! >>