1 Comment

A fejlesztő játékok és a bábok kapcsán már említésre került Zelk Zoltán: A három nyúl című gyermekverse. Ezuttal azt szeretném megmutatni az anyukáknak, hogy milyen fejlesztési lehetőségeket rejt magában, és hogyan tudunk egy játékos, otthoni fejlesztő foglalkozást rögtönözni gyermeküknek  "A Három nyúl" című vers videó változatára. ...continue reading

 

...A bábokat válogattam a fejlesztő szobában, amikor észrevettem , hogy a sok bábfigura közül a legaranyosabb bizony sérült, ki van szakadva. Nyuszika beteg...fáj a válla..."kétoldali vállszalag szakadás" 🙂  Tű és cérna híján kénytelen voltam hazahozni magammal ezt az édes, bájos bábfigurát, s miközben összeöltögettem a vállát sorba vettem, hogy mire is jó ez a nyuszibáb... ...continue reading

...Ilyenkor december végén játékok tömkelegétől roskadoznak az áruházak polcai, és vaskos játék katalógusok töltik ki a levélszekrényeket. Izgatott várakozással lapoztam bele jómagam is ebbe a nyomtatott "meseországba" , és picit csalódottan tettem le a kezemből...a több száz játék között szinte alig volt fejlesztőjáték.

Két vastag játék katalógust átlapozva csak a következőket találtam:  építőkocka, verses leporellók, hintalovacska, Crayola vízzel lemosható filctoll kicsiknek... ...continue reading

A gyermek három éves koráig leginkább a mozgás segítségével szerez ismereteket a világról és az őt körülvevő környezetről.  Az érzékszervi-mozgásos tanulás időszaka ez  (szenzomotoros intelligencia), a cselekvésbe ágyazott gondolkodás ideje.

A gyermek legfőbb tevékenysége a játék, és az érzékszervi -mozgásos tanulás is ezen keresztül nyilvánul meg. ...continue reading

2 hozzászólás

...A gyerek folyton "fel van húzva". ..Egyfolytában izeg-mozog, mintha "be lenne sózva", mászókának használja a bútorzatot és a végletekig izgága.  Képtelen egyhelyben megülni, hintázik a széken, villámgyorsan vált át egyik cselekvésből a másikba, ám egyiket sem képes befejezni...

Rosszaság??... Nevelési hiba? ?  Nem, nem az!!!  Ez egy sajátos rendellenesség,  figyelemhiányos hiperaktivitás -zavar. ...continue reading

 

...Azt hiszem hogy titokban minden anya azt szeretné, ha gyermeke valamennyire már tudna olvasni amikor az első osztályba lép . /Bevallom anyaként én sem voltam ezzel másként./

Tulajdonképpen egyáltalán nem lehetetlen, hogy egy nagycsoportos óvodás "magától, szinte észrevétlenül" megtanuljon olvasni. Főleg akkor ha egy nagyobb , iskoláskorú testvér is van a családban. Emellett a játékos, képességfejlesztő feladatok gyakorlása során a gyermek könnyen eljuthat arra a szintre, hogy ő maga kérdezi majd meg egy-egy leírt szó láttán, hogy "anya, ebben milyen betűk vannak" ? ...continue reading

2 hozzászólás

...Noémi úgy kétéves forma lehetett amikor a két ünnep között hasravágta magát a karácsonyfa alatt- kezében a tőlem titokban elcsent tollal és papírral - majd pár perc múlva büszkén lobogtatta első "remekművét", ami csupán egyetlen kis rövidke vonalból állt,  és közölte velem, hogy az "TÜS(z)KE! "

        ...continue reading

7 hozzászólás

Fejlesztő foglalkozásokon gyakran tapasztalom, hogy a gyerekek nem tudnak, vagy nem szeretnek rajzolni.  " Na és?..legfeljebb majd nem lesz belőle se festőművész, sem szobafestő-mázoló!" - mondhatná most bármelyik szülő.

A gyermekrajzoknak, az óvodáskori rajzolásnak azonban egészen más funkciója van, mint a művészi pályára való felkészítés. ...continue reading

1 Comment

Tanulási zavarok, diszlexia, diszgráfia és társaik. Gyakorta halljuk ezeket a szavakat, de vajon mit is jelentenek ezek valójában?

iskolakezdes

Tanulási korlátokról akkor beszélünk ha a tanulás negatív, akadályozó hatások alá kerül. Ennek fajtái ( és fokozatai ) a következők: ...continue reading