Tanárnéni és fejlesztős? Az meg mire való?

 

TündértanárnéniA fodrásznő éppen az utolsó bevasalt  tincseket igazította el TündérTanárnéni hajában amikor közelebb hajolt hozzá és finoman nekiszegezte a kérdést:  Akkor tulajdonképpen te mivel is foglalkozol?  -Tanárnéni vagyok, fejlesztő pedagógus - feleltem...  Ééértem!- mondta a fodrász hölgy rövid csend után, és hozzátette: Akkor te hiperaktívakkal és ilyen zizzentekkel is dolgozol?...már bocs, hogy így kérdezem... Őket sem szoktam elzavarni, - feleltem mosolyogva- de igazából én a normál intelligenciaszinttel bíró, mentálisan ép gyerekekhez lettem kitalálva. Részképesség zavarok korrigálása, a tanulási zavarok megelőzése  és az iskolára való előkészítés a fő profilom...

Fejlesztős tanárnéniből -fejlesztő pedagógusból- sem egyféle van...

Jómagam minimum kétféléről tudok:

Az egyik fajtánk az, aki gyógypedagógus is egyben, ők nyúlhatnak a súlyosabb esetekhez, mint pl értelmi fogyatékosság, Down szindróma, valódi hiperaktivitás stb ..(Róluk keveset tudok, mert TündérTanárnéni a másik fajtához tartozik.)

A másik fajtánk- akikhez jobban húz a szívem,hiszen én is közéjük tartozom- azok a fejlesztők, akik a 4 éves pedagógia képzés során szakosodtak fejlesztő pedagógiára. Jellemző ránk, hogy bőségesen tanultunk pszichológiát, a pedagógiai ismeretekkel megegyező óraszámban, azon belül is főleg gyermeklélektant és fejlődéslélektant...( ..na most  már tudjátok, hogy  TündérTanárnéni miért lelkizik annyit itt a blogjában, és miért  rakja   a gyerekek lelkének ápolását gyakorta a mindenféle pedagógiai módszerek  és mesterfogások elé ..)

További jellemzőink:

  • elsősorban normál intelligenciájú, mentálisan ép gyerekekhez vagyunk kitalálva
  • fő profilunk a megelőzés és az iskolára való előkészítés. ( Azokra a gyerekekre, akik ilyen pedagógushoz járnak fejlesztő foglalkozásokra nemigen mondhatja senki, hogy "zizzentek" , mert "azok"  egészen máshová járnak....)
  • A részképességzavarok terén segítjük  behozni a lemaradást játéktevékenységbe ágyazott feladatok által. /Magyarul: a gyerek annyit érzékel az egészből, hogy egész idő alatt csak játszunk ...Az már más kérdés, hogy éppen olyan játékot, ami az ő leggyengébb képességét erősíti,  fejleszti 🙂 /
  • Nincs előretanítás, csak és kizárólag olyan feladatot adunk amit a gyerek könnyen, és  játékosan el tud végezni. ( Az már csak hab a tortán, hogy egy idő után a gyerek spontán kezd el érdeklődni a betűk iránt, és sokszor már majdnem megtanul olvasni mire elkezdi az első osztályt)

Ami a legfontosabb, és ami nekünk fejlesztő tanároknak szentírás:

Kutyakötelességünk megteremteni azokat a külső (tárgyi) és belső (pszichés) feltételeket, amelyben a gyermek képességei a spontán érés mellett optimálisan kibontakozhatnak...

Ebben a folyamatban szeretnék a segítségedre lenni,

"Onlány" formában a Képességfejlesztő tanfolyamon keresztül:

 iskolakezdés

(Kattints a képre! )

 Valamint személyesen a miskolci FejlesztőKuckóban:

kötélhinta, mint fejlesztőjáték

 

(Kattints a képre! )

 *      *      *     *     *

Szeretnél további ötleteket és tanácsokat kapni gyermeked otthoni fejlesztéséhez, iskolára való felkészítéséhez ? Iratkozz be te is a TündérTanodába, és rendszeresen küldöm neked!